اخبار
 
دانشجویان پیام نور سروستان از مرکز توانبخشی معلولین ذهنی امید شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور سروستان، در این بازدید علمی که با هدف آشنایی عملی و ملموس تر دروس تئوری رشته علوم تربیتی و برخورد نزدیک و هم صحبتی دانشجویان رشته های روانشناسی با بیماران برگزار شد جمعی از دانشجویان انجمن علمی رشته علوم تربیتی و اساتید دانشگاه حضور داشتند.

در این بازدید عباسی مسوول مرکز توانبخشی امید سروستان گفت: این مرکز از مرداد ماه سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر 110 مدد جو را تحت پوشش دارد که بطور متوسط برای هر مددجو در ماه بالغ بر یک ملیون ریال هزینه می شود.

وی افزود: افراد نگهداری شده از رده های مختلف سنی بوده که از اقصی نقاط استان و شهرهای مختلف با معرفی اداره بهزیستی در این مجتمع نگهداری می شوند.

مسئول مرکز توانبخشی امید ضمن گفتگو با دانشجویان در خصوص چگونگی اداره این مرکز افزود: معلولیت می تواند جنبه ارثی یا اکتسابی داشته باشد که این موسسه، کارهای خدماتی و حمایتی را برای افرادی که دچار نواقصی هستند و خانواده ها توانایی نگهداری آنها را ندارند، بر عهده گرفته است. وی افزود: در این موسسه افراد آموزش پذیر ، تربیت پذیر و ایزوله نگهداری می شوند و برای افراد آموزش پذیر کلاس های آموزشی حرفه و تولید کالا (کارهای تولیدی) ارائه می شود .

کمالی از مددکاران این مجموعه توانبخشی نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز و ارائه آثار دستی هنری معلولان یاد آور شد:عقب ماندگان ذهنی افرادی هستند که از نظر فعالیت های ذهنی ،نسبت به همسالان خود نارسایی دارند و در نتیجه از نظر توانایی یادگیری با محیط ،درک مفاهیم و استدلال صحیح به درجات مختلف محرومند.

کمالی افزود: به جهت وضعیت خاص برخی از توانخواهان، این مرکز برنامه غذایی خاص با نظارت و پیشنهاد کارشناسان تغذیه تنظیم کرده است و علاوه بر آن زیر نظر پزشکان متخصص اعصاب و روان با کنترل بیماری هایشان تلاش دارد به نحو شایسته از این عزیزان نگهداری نماید که در برخی موارد با مشکل هزینه داروهای مصرفی مواجه هستیم که امیدواریم خیرین و انسانهای نوعدوست ما را در این زمینه یاری نمایند..

همچنین در حین این برنامه هدایای نقدی وغیر نقدی دانشجویان و مسوولین دانشگاه تقدیم به مسوولین مرکز شد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر