اخبار
 
دانشجویان پیام نور سروستان از دادگستری شهرستان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور سروستان همزمان با فرا رسیدن هفته پژوهش به همت امور فرهنگی و آموزش و با مشارکت فعال دانشجویان حقوق این واحد دانشگاهی ، جمعی از دانشجویان رشته های حقوق ضمن بازدید از دادگستری شهرستان از نزدیک با فعالیتها ، عملکرد دادگستری و مراحل مختلف صدور حکم در یک پرونده آشنا شدند.
هدف از این بازدید آشنایی دانشجویان رشته حقوق با روند اجرایی و عملیاتی رسیدگی به پرونده های ارجاعی به شعبات بازپرسی دادسرا و همچنین بکارگیری دانش نظری در میدان عملیاتی و میدانی و آمادگی جهت برعهده گرفتن مناصب قضایی در آینده می باشد.
در این بازدید حسینی، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه و طاهری دادستان دادسرا دانشجویان را با نحوه رسیدگی و انواع قرارهای تامینی و نظارتی و همچنین تشکیلات قضایی و اداری دادگستری آشنا نمودند.
طاهری اظهار داشت: آشنایی دانشگاه ها با مسائل مربوط به حوزه قضایی می تواند منتهی به شناخت واقعیت ها، پیچیدگی ها و موانع در این حوزه شود تا نخبگان و صاحب نظران دانشگاهی با تولید آثار علمی و پژوهشی معطوف به نیازهای واقعی، بخشی از نیازهای علمی و پژوهشی سازمان قضایی را مرتفع کنند.
وی در ادامه به تشریح جایگاه و نقش سازمان قضایی در تامین امنیت کشور پرداخت و گفت: سازمان قضایی در انجام وظایف خود، با ظرافت و دقت، سازوکارهای پیچیده ای را به کار می گیرد تا بتواند به تأمین عدالت قضایی و حفظ حقوق شهروندی متهمان و شاکیان بپردازد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر